+32 (0)485 28 48 68Contact

FAQ

Als ik mijn uitnodigingen of geboortekaartjes digitaal laat drukken, is de kwaliteit dan wel goed genoeg?

Absoluut! Alle kaarten van Mino Paper Sweets worden op een Indigo digitale pers gedrukt met unieke vloeibare inkten die de offset kwaliteit evenaren. Daardoor krijgt het drukwerk een heel matte uitstraling, die ver af staat van sommige kleurcopy-achtige digitale prints. Ook de keuze aan papieren waar we digitaal op drukken is onbeperkt. Zelfs heel ruw, kraft- of glitterpapier is mogelijk, al moet er wel altijd rekening gehouden worden met het ontwerp en de bedrukking.

Kan ik mijn uitnodigingen of geboortekaarten ook in offset laten drukken?

Dat kan, maar vaak is deze techniek te duur voor het kleine aantal uitnodigingen of geboortekaartjes er maar nodig zijn. Per drukkleur moet er namelijk een aparte drukplaat gemaakt worden. Offset gebruiken we bij Mino Paper Sweets enkel voor speciale uitvoeringen die in digitaal drukwerk niet mogelijk zijn zoals bvb goud- of fluodruk.

Kan ik bij Mino Paper Sweets een ontwerp dat ik zelf heb gemaakt laten drukken?

Neen, dat is niet mogelijk, daarvoor neem je best rechtstreeks met een drukker contact op.

Ik heb een ontwerpje klaar en zou daar graag een stempel van laten maken. Doen jullie dit?

Neen, helaas niet. Ik maak enkel stempels waarbij ik ook het ontwerp heb gemaakt.

Als ik tekst invoer bij een gepersonaliseerde kaart of stempel, krijg ik dan een automatisch voorbeeld te zien?

Neen. Het was een bewuste keuze om dit niet mogelijk te maken in de webshop. Na betaling ontvang je binnen de 3 werkdagen een digitaal voorbeeld per mail. Op die manier kunnen we persoonlijk overleggen en kan ik ervoor zorgen dat de tekst op je kaart of stempel volledig goed staat, net zoals jij het in gedachten had. Het is dus niet de computer die het werk doet, maar ikzelf!

Ik twijfel of mijn tekst wel mooi zal passen in een bepaalde kaart of stempel. Kan ik verschillende digitale voorbeelden ontvangen?

In principe zijn alle ontwerpen zo gemaakt dat er zowel een korte als lange tekst in past. Bovendien heb ik ondertussen veel ervaring als grafisch vormgever en kan ik je altijd vrijblijvend advies geven. Dus twijfel je, stuur dan gerust eerst eens een mailtje alvorens te bestellen! 

Is de tekst die ik ingeef definitief?

Neen. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, neem ik contact met je op om na te gaan of alle info die je hebt doorgegeven klopt. Nadien ontvang je een digitale proef van je ontwerp waarop nog correcties kunnen gemaakt worden. Pas na goedkeuring van de digitale proef en nadat het ontwerp naar de drukker verzonden is, zijn er geen aanpassingen meer mogelijk.

Kan ik een digitaal voorbeeld ontvangen vóór ik de betaling afrond?

Neen. Ik begrijp dat het niet altijd eenvoudig is om iets te bestellen waarvan je nog niet weet hoe het er zal uitzien. Daarom steek ik veel tijd in de foto's van de webshop om een zo goed mogelijk beeld te geven van het product. Bovendien kan je, nadat je het digitale voorbeeld hebt ontvangen, altijd nog eventuele wijzigingen doorgeven. Dus je kan er op vertrouwen dat je kaart of stempel helemaal wordt zoals je in gedachten had!

Kan ik een andere kleur kiezen voor mijn ontwerp?

Alle ontwerpen zijn met de hand geschilderd. Daardoor is het niet zo eenvoudig om een kleur aan te passen. Wil je toch graag een andere kleur? Dan betaal je een extra kost van 125 euro. Een kleur aanpassen kan je niet via de webshop, maar neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik een ander formaat kiezen voor mijn ontwerp?

Dat kan in hoeverre het ontwerp het toelaat. Van landscape naar portrait is bijvoorbeeld niet altijd mogelijk. Wil je toch graag een ander formaat, dan betaal je een meerkost afhankelijk van het formaat. Een formaat aanpassen kan je niet via de webshop, maar neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat is een papieren proefdruk?

Dit is een print die door de drukker wordt gemaakt. Het geeft een juist beeld van de verhoudingen van het ontwerp in combinatie met jouw persoonlijke tekst, de kleuren, het papier.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Huwelijkskaarten
Zolang ik niet gestart ben met het aanpassen en/of drukken van je kaarten, kan je je bestelling nog annuleren. Dit dient per liesbet [at] minopapersweets [dot] be (mail) te gebeuren en binnen 5 werkdagen na het ontvangen van je orderbevestiging.

Postkaarten, inpakpapier, stempels, bakers twine, ...
Zolang ik niet gestart ben met het inpakken van je bestelling, kan je je bestelling nog annuleren. Dit dient per liesbet [at] minopapersweets [dot] be (mail) te gebeuren en binnen 2 werkdagen na het ontvangen van je orderbevestiging.

Workshops
Omdat er per workshop een beperkt aantal deelnemers is en ik soms mensen moet teleurstellen, is het belangrijk dat je zeker aanwezig bent als je je hebt ingeschreven. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat je door omstandigheden je inschrijving moet annuleren. Afhankelijk van het tijdstip van de annulatie, wordt een percentage van het inschrijvingsgeld al dan niet terugbetaald. Cancel je meer dan 14 dagen voor aanvang van de workshop, zal 75% van het inschrijvingsgeld terugbetaald worden. Cancel je minder dan 14 dagen voor aanvang van de workshop, krijg je slechts 25% van het inschrijvingsgeld terugbetaald. Cancel je binnen 48 uur voor de start van de workshop, dan kan het inschrijvingsgeld helaas niet terug betaald worden. Vinden we last-minute toch nog iemand die jouw plaats kan innemen, dan krijg je je inschrijvingsgeld voor 100% terugbetaald.

Maken jullie ook unieke ontwerpen op maat?

Sinds 2016 maak ik geen ontwerpen op maat meer, tenzij je deelnam aan de workshop "Oh Someday".
Je leest er hier meer over.

Ik heb een leuk ontwerp gevonden op internet. Kan je dat namaken?

Neen, dat doe ik niet. Ik heb respect voor mijn collega-ontwerpers, de creativiteit, tijd en energie die ze in hun ontwerp hebben gestopt. Maar ik ben er zeker van dat ik iets kan maken dat je minstens even mooi zal vinden. Neem gerust contact op zodat ik kan kijken wat ik voor jou kan doen.

Ik twijfel om online mijn drukwerk te bestellen. Kan het ook anders?

Natuurlijk! Je kan ook %20liesbet [at] minopapersweets [dot] be (mailen) om je bestelling door te geven.

Kan ik een ander papier kiezen?

Dat kan in hoeverre het ontwerp het toelaat. Het papier veranderen kan ook een gevolg hebben op de kostprijs van de kaart. Dus als je graag een ander papier wil, neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik het ontwerp door Mino Paper Sweets laten maken maar zelf een drukker kiezen?

Als je graag met een drukker werkt die je zelf kent, dan bezorg ik jou een hoge resolutie pdf van het ontwerp die jij dan aan je drukker kan doorsturen. Hiervoor wordt wel een extra kost aangerekend. Mino Paper Sweets werkt samen met verschillende drukkers die binnen alle druktechnieken (offset, digitaal, letterpress) een uitstekende kwaliteit kunnen leveren. Neem je zelf het drukwerk in handen, dan kan ik helaas geen kwaliteitsgarantie leveren en doe ik geen opvolging van het drukproces.